1. Reklamacje
- Oferowane w sklepie produkty podlegają kontroli technicznej. Sklep udziela gwarancji na zakupione towary na okres 6 miesięcy od dnia odbioru/doręczenia towaru.
- Gwarancja obejmuje wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym towarze, w szczególności wady techniczne, produkcji, wady materiałowe lub konstrukcyjne.
- W przypadku, gdy Klient otrzyma towar, który jest dotknięty wadami jak wyżej, może złożyć reklamację, W celu skorzystania z uprawnień z tytułu udzielonej gwarancji Klient jest zobowiązany do zgłoszenia wady, w terminie i w sposób opisany poniżej.
- Reklamację można złożyć telefonicznie pod numerem telefonu +48 881 949 734 lub drogą mailową na adres: sklep@ajfood.pl wraz z podaniem nr. zamówienia i powodów ją uzasadniających.
- Warunkiem skorzystania z gwarancji jest niezwłoczne, nie później niż w terminie 14 dni dnia wykrycia wady, zgłoszenie wady i okazanie wyrobu wraz z dowodem zakupu lub fakturą. Można dokonać tego poprzez kontakt mailowy sklep@ajfood.pl
- W przypadku uznania zgłoszenia wady za uzasadnione, towar dotknięty wadami zostanie wymieniony na nowy.
- Gwarancja nie obejmuje towarów, których wady zostały spowodowane:
- nieprawidłowym przechowywaniem
- zastosowaniem wyrobu niezgodnie z przeznaczeniem
- uszkodzeniem mechanicznym
- samodzielną naprawą towaru.
2. Zwrot towaru
- W terminie 14 dni od dnia dostarczenia zamówionego towaru Konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie Zgodnie z art 27. ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827) zawierając „umowę na odległość”.
- W przypadku odstąpienia od umowy, dostarczony towar, który był objęty przedmiotem zamówienia, należy przesłać na adres sklepu wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy lub przesłać oświadczenie drogą elektroniczną. Sklep zastrzega sobie możliwość nieodbierania paczek pobraniowych.
- Wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy, Konsument ma obowiązek dostarczyć dowód zakupu wraz z informacją o numerze rachunku bankowego i danych na jaki ma nastąpić zwrot ceny zakupy towaru. Sklep przewiduje możliwość realizowania zamówienia zamiennego, wedle wyboru Konsumenta i według procedury dotyczącej składania zamówień.
- Warunkiem skorzystania z prawa odstąpienia od umowy jest, aby towar spełniał następujące warunki:
- nie był używany;
- nie został w żaden sposób zniszczony;
- jest kompletny;
- nie jest konfekcjonowany;
- jest oryginalnie zapakowany i opakowany;
- opakowanie nie nosi śladów zniszczenia, ewentualne zabezpieczenia nie są naruszone;
- nadaje się do dalszej odsprzedaży.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, zwrot ceny nastąpi w terminie 14 dni roboczych od dnia doręczenia zwrotnego towaru do sklepu, przelewem na rachunek bankowy podany wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy Konsumentowi przysługuje zwrot poniesionych kosztów. Jeżeli w czasie zawierania umowy Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Sprzedawcę – Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów przewyższających najtańszy sposób.
- Sklep nie będzie zwracał kosztów nadesłania zwrotnego towaru do sklepu oraz kosztów prowizji poniesionej przez Konsumenta w związku z dokonywaniem zakupów on-line.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie obowiązuje, gdy przesyłka dotknięta jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego. Przed odebraniem przesyłki dostarczonej przez kuriera, Konsument ma obowiązek sprawdzić czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm naklejonych na przesyłkę. W przypadku gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub, gdy taśmy są zerwane należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkód oraz jak najszybciej skontaktować się z obsługą sklepu. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędnym warunkiem uwzględnienia ewentualnych roszczeń Konsumenta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie.